Dragör 27 april- 30 april

Fredag 27 april , vi packade och körde ner till båten. Vi beslutade oss för att äta wok innan vi körde över eftersom vinden skulle lägga sig. Vi fick en bra plats i gamla hamnen. På lördagen vid 14-tiden blev vi bortkörda från platsen.... som vanligt vid den bryggan!!!
Vi fick en bra kajplats i nya hamnen. På söndagen blåste det rejält , vi fick förtöja med extra linor och alla fändrar. Båten gungade riktigt så vi blev vaggade till sömns.
Måndagen var helt lugn och solen sken från en klarblå himmel. Efter en god frukost så tog vi bussen in till Köpenhamn, strosade på Ströget och tog en öl i solskenet.
När vi kom tillbaka till båten vid 16-tiden så kastade vi loss och åkte hemåt.
Vi stannade i båten, på kvällen kom Annette och Tommy. Vi satt och pratade och drack lite gott, trevligt!
Söndagen fortsatte vi vår bryggsegling och njöt av vädret.

Vikhög

Lördag 21 april: solen sken när vi styrde färden mot Vikhög vid 11- tiden. När vi väl var framme, så blev det en fika paus med Emmie och Anders. I hamnen var det full rulle med sjösättning.
På kvällen kom familjen Jönsson på mat- det vankades wok.
En trevlig kväll som vanligt med Jönsson family.
Sällskapet fylldes på senare på kvällen med ytterligare ett par trevliga båtägare.