Lördag 10 juli

Idag vaknade vi vid 8.30, molnigt men det sprack snart upp. Käkade frukost och sen slappade vi en stund. Jag skulle fixa bort lite vatten i motorrummet för att Calle skulle slippa med sin dåliga rygg, vilket resulterade i att mitt bäcken hoppade ur led och jag hade inte mitt sacrobälte med mig. jag fick ta mitt bälte och dra till det så mycket jag orkade runt bäckenet för att stabilisera det. Så var vi två invalidos...det rättade till sig lite under dagens lopp och mot kvällen känns det ganska ok. Det har i alla fall ,vädermässigt, varit en alldeles underbar dag!


Dom här är inte så trevliga när man ska ta ett dopp...




Det gäller att passa på om man ska ta ett dopp...när det är manet fritt




Det gäller att njuta av dagen på bästa sätt...liggande




...eller sittande




Titta där kommer en fin båt glidande...




Vy över hamnen  i Fiskebäckskil







Lördagmiddag, vad bjuds....jo en angusryggbiff á 300 gram..inte illa alls, med färsk potatis, sallad och rött vin till.




Mmm...vilken kväll....och vilken dag det har varit, underbart , trots att vi är två invalidos   :-)






i morgon bär det av mot Mollösund, där vi bokat plats på Dockspot. Hoppas på ännu en underbar dag.


Kommentarer
Postat av: Anders Jönsson

Ser underbart ut, vi njuter även här nere i södern, fulltankad skuta med 700L redo för nya mål. Hör av er om ni önskar nya gastar till helgen ! Kapten Krok med besättning är alltid redo för nya äventyr. ha det gott och passa ryggarna.

2010-07-10 @ 22:41:45
URL: http://nimbusballista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0