Måndag 18 juli

Nu ligger vi i Rungstedt havn och det är måndag kväll.

Vi lämnade Fiskebäckskil i torsdagsmorse och det blåste rejält-kuling. Tur att vi färdades inomskärs. :-)

Ibland kunde vi dra på i 20-25 knop.

Här passerar vi Gullholmen, en av många trånga farleder.

Vi la oss vid Mossholmens marina, det var besvärligt att lägga till p.g.a blåsvädret.
Kolla flaggan....det blåser kuling!!

Vi gick över bron till Klädesholmen för att proviantera.

Här är Klädesholmens sillfabrik

Vi kollade vädret på alla sajter och bestämde oss för att försöka gå över Kattegatt mot Helsingör fredag.
Vaknade, åt frukost och plockade iordning. Tankade vid marinan och la ut vid 10.30.
Det var ingen rolig tripp vi fick över Kattegatt, det var väldigt gropigt med vågor och dyningar blandat från alla håll, dessutom kom det några riktiga skyfall!!!
Men när vi kom till Kullen var det bättre, där passerade vi i 25 knop

Vi fick en jättebra plats i Helsingör trots att vi kom vid 19.30 och hamnen var överfull. Båtarna låg utanpå varandra lite överallt. Stannade i Helsingör lördag och söndag, tvättade lite och slappade. Det behövdes efter Kattegatts färden!

Kronborgs slott - Helsingör

Idag-mändag-körde vi till Rungstedt havn och fick även där en jättebra plats. Det fanns/finns väldigt många lediga platser här. Solen visade sig till och från hela dagen det blåste dock en hel del, men vinden la sig till kvällen och det kom en liten regnskur. Solen kom tillbaka innan regnet gav sig och då fick vi se regnbågen x 2.

Vi planerar att ligga kvar i Rungstedt till onsdag em/kväll sen åker vi hemåt. Vädret ska bli sämre tyvärr med en hel del regn framöver.